قسەیەكی نەستەق و جوانی كوردەواری خۆمان هەیە دەڵێت؛ لە ژیاندا نەنگی نیە ئەگەر لە بارودۆخێكی سەخت و پرمەینەتیدا بژیت،بەڵام شورەییە ئەگەر چەقی تێدا ببەستیت و هەوڵی خۆرزگاركردن نەدەیت و بێهودەیی زاڵ بێت بەسەر بیرو كار و كردەوەكانتدا . میلە ت و خەڵكی عاقڵ پەند لە هەڵەی خەڵك و خۆیشی وەردەگرێت و، بە وردی...
هەموو لایەك ئاگادارە كە هەر كاتێك گڵۆڵەی ئەمریكا بكەوێتە لێژی و رەوتی سیاسی عێراق لە قەیرانە زۆرەكان بچەقێت و لە قازانجی ستراتیجیەتی ئەمریكا نەكەوێتەوە، یان ئەگەر لەمەر پرسە هەنوكەییەكان كێشە بەردەوامەكان راو بۆچونێكی هەبێت و بیەوێت بە روونی بیگەیەنێتە لایەنە عێراقیەكان ،لایەنی كورد بە ئاسانترین ریگە...
كثفت عصابات النظام السوري في محاربتها لاردة الشعب، محاولة تشديد قبضتها الحديدية التي اهتزت خلال ايام، و هي لم تعتقد بانها ستصبح على ضفى الخيبة التي اصابتها بهذه السهولة، و استخدمت الاسلحة الفتاكة و ازهقت بها الدماء النقية في انحاء سوريا الثائرة، استغلت هذه الحفنة من الحلقة المسيطرة على السلطة و الحزب...
بين فينة و اخرى و يخرج الينا احدهم ليهدد و يوعد و يقذف و يقدح و يشتم و يسب على توجه او موقف اتخذه شعبنا او احدنا ، وكما هي عادة مثل هكذا اصناف، و هو من يدعي المعرفة بكل صغيرة و كبيرة في الحياة و ربما لا يعلم في هذا الجانب وهو في جهله غارق، و يرغم العديد منهم انفهم في بعض الامور و هو يفكر و كان الحق عنده...
انها مسالة الافاضل و الاشرار و من ثم العقلية و المستوى الثقافي و كيفية اعتلاءهم للمنصب، عدا الحب الاعمى للحكم و ملذات السلطة، و هم اصلا ليسوا اهلا لذلك و وجدوا ما هم عليه بطرق معلومة للجميع.عند سقراط تفسير عقلاني جميل لحال هؤلاء المتسلطين و صفاتهم حسب تصنيفهم، و خاصة و هم لم يعتلوا سدة الحكم مستحقين،...
من استمع الى الكلمة الفضفاضة و المبتذلة التي قدمها الرئيس السوري بشار في برلمانه الصوري المنبثق على غرار ما سبقه من النظام البعثي في العراق،بعد الاحتجاجات و اسالة الدماء الغزيرة و تورطه في العنف لاخماد التظاهرات و تكرار نفس السيناريوهات السابقة التي تعود عليها في التعامل مع الاحداث و ما شاهده العالم...
بعد الموجة العاصفة التي هبت منذ اندلاع شرارة الثورات من التونس، و هي تزيح ماهو زائف يوما بعد اخر دون ان تقف عند بلد او عرق او قومية او طائفة او شعب بعينه في منطقة الشرق الاوسط، و الجميع على اعتقاد بانها ستستمر مهما طالت او اعاقتها السدود الايديولوجية و جبروت السلطات الجائرة، و لم تقف الا بانبثاق مرحلة...
بۆچونێكی لۆژیكیە گەر بڵێین هیچ كاتێك هێز و پشت بەستن بە توندوتیژی و سەركوتكردن چارەسەری هیچ كێشەیەكی نەكردوە و ئەگەر بە شێوەیەكی كاتی چالاكی و راپەرین و تەنانەت شۆرشیشی دامركاندبێتەوە بەڵام هەمیشە داوای حەق و مافی رەوای خەڵك لەدواجاردا سەركەوتوو بووە و، هێنانەدی ئامانجە گشتیەكان چارەسەری ریشەیی سەرجەم...
المنطق يدلنا و يفرض علينا ان نعتقد بان القوة مهما كانت شكلها لم تكن يوما الوسيلة المثالية لتحقيق الاهداف الانسانيةحتى و ان استخدمت من اجلها. يقول روسو في هذا الصدد؛ يستحيل على القوي ان يظل سيد الموقف كل الوقت الا اذا استطاع ان يحوٌل قوته الى حق وطاعته الى واجب، و لم نشهد من حوٌل قوته الى حق من اجل المجتمع...
ئەو توندوتیژی و خوێنرشتنەی ئەم دواییەی لە كوردستاندا دەیبینین، لەدەرئەنجامی مامەڵەیەكی ناشارستانی و بەعەقڵێكی میلیشیایی و دوور لە هەموو لۆژیكێك هاتۆتە ئاراوە، كە جێگەی نیگەرانی هەمووان و دروستبونی دڵەراوكێیە لە نێو سەرجەم چین و توێژەكانی گەلی كوردستاندا. كەس لەو بروایەدا نەبوو كە لە یەكەم رۆژی خۆپیشاندا...
زۆر جار دەڵێین ئایدیۆلۆجیا شوێنی خۆی بزر كردووە، یان بە كردەیی لەسەر ئەرزی واقیع یان كاریگەری كزبووە یان لەگەڵ میژوودا بەجێماوە و ئێستا باوی نەماوە و لەنێو جەنجاڵی پێشكەوتنە تەكنیكیەكاندا زۆر كاڵبۆتەوە . شۆرشی میسر راستی ئەو بۆچونانەی دەرخست كە پێشكەوتنەكانی واقیع دەریدەخەن كە فكر و بیروبۆچون و ئایدیۆلۆجیا...
ئەوەی ئاینپەروەران هەمیشە شانازی پێوەی دەكەن، كە حەق و راستی هەر پرس و مەسەیەك نە پەیوەستە بە نەتەوە یان دین یان مەزهەب یان رەنگ یان رەگەزی هیچ كەسێكەوە و نەش بە تایبەتمەندی و رەفتاری هیچ میلەتێكەوە، بەڵكو جگە لەخوداپەرستی و بەدیهێنانی ئەرك وخواستەكانی ئایین و تەقوا و بەرزراگرتنی بنەماكانی دین...
زۆرن ئەو رابوون و راپەرینانەی كە لە میژوودا سەرهەڵدەدەن و هەر یەكەیان هۆكار و فاكتەری تایبەتی و گشتی خۆی هەیە، ئەوەی گرنگە بۆ هەموومان دەرس و پەندی لیوەربگرین و هەڵەكان دووبارە نەكەینەوە و لەپێناو پێشكەوتن و خۆشگوزەرانی میلەتدا ریگەی راست بگرینە بەر و خۆمان لادەین لەو هەڵانەی كە لە سیستمە سیاسیەكانی...
زۆرن ئەو حزب و لایەنانەی كە خۆیان بەسەر بەخۆ و ئازادیخواز و مافپەروەر و گەلپەرست لە قەلەم دەدەن و، رۆژ نیە باس لە بەرگری لە دەستكەوتەكانی گەلی كوردستان نەكەن و خۆیان بە خاوەنی نەزانن و نەڵێن بە ئاسانی نەهاتۆتەدی و بەرگری لێكردنی ئامانجێكی پیرۆزی ئێمەیە و، گوایە هەر ئەوانیش لەو بوارەدا پشكیان لەبەدیهێنانی...
من المعلوم و ما لا يخفى على الجميع، ان يُعتبر الاقتصاد بشكل عام و الثروة بشكل خاص من الركائز المهمة لترسيخ السلم و الامان و توفير الرفاه و التعايش السلمي و السعادة للشعوب ضمن رقعة معينة، مهما اختلفت اية منطقة في التركيب و التكوين و المضمون ان استغلت بشكل جيد و مقنع ، سوى كان الاختلاف عرقيا او دينيا ....